Darbe sonucunda oluşan şişlik ve ağrılı bölgelere sıcak mı yoksa soğuk mu uygulanmalı?

Sadece soğuk uygulanmalı.  Darbe sonucunda oluşan reaksiyonları soğuk baskılar.  72 saate kadar uygulanabilir.

Elimi yada ayağımı çarptığında eğer hareket ettirebiliyorsam kırık olma şansı var mı?

Hareket edebilmesi kırık olmadığı anlamına gelmez. Harekete rağmen kırık olabilir. Hatta bazı bölgelerdeki kırık gizli kalabilir ve tekrarlayan filmlerde yada ileri tetkik ile görülebilir.

Darbe sonucunda oluşan ağrıya dayanabiliyorsan kırık olmadığı anlamına gelir mi?

Toplumumuzda herkes tarafından bilinen bir söz var: “ kırık olsa duramazdım.” Malesef doğru değil.  Ağrı herkese göre değişen, göreceli bir histir.  Ağrı az ise kırık yoktur diyemeyiz. Tabii ki kırık olmadığında ağrı daha ağır.

Hangi bulgular olduğunda kırık olabileceğini düşünebilirim?

Şiddetli ağrı, şişlik, morluk olması kırık lehine bulgulardır.

Eklemlerde sıvı bitmesi ne demektir?

Kireçlenme hastalığının erken dönemlerinde oluşan sürtünme sesini geçmiş dönemlerdeki meslektaşlarımız bu şekilde anlatmışlar. Aslında ileri derecede Kireçlenme eklemlerimizde sıvı bitmiyor. eski bir deyiş ama halk arasında kabül görmüstür.

Kortizon iğnesi kilo aldırır mi?

Kortizonun kötü etkilerinin oluşması için uzun süreli, ağız yada damar yoluyla ve yüksek dozlarda kullanmak gerekir. Ortopedistler genellikle tenden kılıfı, eklem yada kas içine lokal etkili kortizon uygularlar. Bu uygulamalar ile kilo alımı beklemiyoruz.

Daha çok hareket ederek Kireçlenme hastalığını yenebilir miyim?

Kireçlenme hastalığı eklem yıpranması demektir. Daha çok hareket ile yıpranma artar.

Kortizon kemik erimesi yapar mı?

Yukarıda anlattığımız gibi kemik erimesi de çok uzun süreli ve kontrolsüz kullanımlarda oluşur.  Ortopedipedistlerin uygulamaları ile kemik erimesi beklenmez.

Size İnternet sitenizden aldığım telefondan ulaşıyorum. Muayene olmam için ne yapmam gerekiyor?

Görev yaptığım hastanenin randevu bölümünü aramanız  yeterli. 0(216) 441 20 20

Ameliyat olmak için ne yapmamız gerekir?

Öncelikle karar vermeniz gereklidir. Kafanızda oluşan soruları mutlaka benimle paylaşınız . Karar verdiğiniz zaman kan tetkikleriniz yapılır ve sonrasında anestezi uzmanı sonuçlarının değerlendirir. Sizi muayene eder. Ameliyata engel bir durumunuz yoksa gün belirlenir.

Son 1 haftadan beri bel ağrım mevcut. Geçmiyor. Bel fıtığı olabilir mi?

Belde ağrı oluşturan tek hastalık bel fıtığı değildir.  Fıtık olmayan bel ağrıları 3 aya kadar uzayabilir

1 yaşındaki çocuğum yan basıyor. Düz taban olabilir mi? Özel ayakkabı gerekli mi?

Çocukların ayak gelişimi 8 yaşına kadar devam etmektedir. Ayak gelişiminde ayakkabının rolü yoktur. Ciddi hastalıklar haricinde düz tabanlı için özel ayakkabı kullanımı terk edilmiştir.

2 yaşındaki çocuğum içe doğru basıyor. Ayakkabı giydirerek düzelebilir mi?

İçe basma şikayetinin en sık nedeni kalçadan kaynaklanmaktadır . Yani bu durum ayak sorunu değildir ve ayakkabı ile düzeltilemez.

Dik duramıyorum. Çelik Korse kullanabilir miyim?

Yapısal nedeni olmadan olan dik duramama güçsüz kasların oluşturduğu bir sorundur.  Korse kullanımı bu kasların zayıflığını arttıracaktır. Korse kullanmak yerine sırt kaslarını güçlendiren egzersiz (örneğin yüzme) yapılması daha doğru olacaktır .