Ozon Tedavisi – Eklemlere Yeni Nefes

Ozon Tedavisi tarihçesi şu şekildedir ;Ozon gazı 19. yüzyılda bulunmuştur. Ozon gazı düşük yoğunlukta havada bulunmaktadır ve en görevi UV ışınlarından dünyayı korumaktır. Keşfedildikten kısa süre sonra (16 yıl) tıp alanında kullanılmaya başlandı. Yüksek yoğunlukta kullanıldığında zehirli bir gaz olmasına rağmen araştırmacılar çok sayıda tedavi edici özelliğinin bulunduğunu saptamışlardır.

Öncelikle 1. Dünya savaşında alman doktorlar tarafından açık yaraların temizlenmesinde ve mikropların öldürülmesinde kullanılmıştır. Bir yüzyıldan beri üzerinde araştırmalar devam etmektedir. En önemli etkisi bakteri, virüs ve mantar enfeksiyonlarını tedavi eder. Güçlü şekilde bu mikropların parçalanmalarını sağlar. Bu nedenle AIDS hastalığında da kullanılmaktadır.

İmmün (bağışıklık) sistemini güçlendirir. Bu etkisi nedeniyle kanser tedavisinde de kullanılır. Yapılan çalışmalarda kanser hücresini seçici olarak öldürdüğü gösterilmiştir. Kanser tedavisinde şu an ki yeri destek tedavisi olarak alınması yönündedir.

Ozon Tedavisinin Vücuttaki Etkileri Nelerdir?

• Ozon enzimleri aktive ederek serbest radikallerin uzaklaştırılmasını sağlar.
  • Metabolik enzimleri etkileyerek kollestrol düşürücü etkisi mevcuttur.
  • Hasarlı dokuların oksijenlenmesini arttırarak yeniden inşa edilmesini sağlar.
  • Bağısıklık sistemini güçlendirir.
  • Enflamasyon dokusunu baskılar.
  • Ağrı kesici özelliği vardır.

Ozon tedavisi ortopedide hangi etkileri nedeniyle kullanılır?

Ortopedide ozon tedavisinin enflamasyon baskılayıcı özelliğinden yararlanıyoruz. Enflamasyon eklem yada tendonlar üzerinde oluşan ağrı oluşmasını sağlayan reaksiyonlardır. Bunların baskılanması ağrı kontrolünü ve iyileşmeyi sağlayabilir.

Ortopedide ozon tedavisinin kullanıldığı alanlar:

• Eklem kireçlemeleri
  • Diz önü ağrısı (patellar kondromalazi)
  • Eklem çevresinde bulunan tendinitler (pes anserinus tendiniti, patellar tendinit gibi…)
  • Trokhanterik bursit
  • Omuzun kas sıkışma sendromu (impingement sendrom)

Ozon gazı nasıl elde edilir?

Oksijen kullanılarak konsantre edici bir alet ile ozon gazı elde edilir.

Ozon gazı taşınabilir mi?

Ozon gazını elde ettikten sonra her 30 dakikada yarısı bozunmaktadır. Bu nedenle elde edildiği gibi kullanılmalıdır.

Ozon tedavisi uygulanmadan önce yapılması gereken tetkikler var mıdır?

Hastanın mutlaka medikal geçmişi bilinmelidir. Hastanın şikayetlerinin oluşmasına neden olabilecek başka bir hastalık kuşkusu var ise araştırma yapılmalıdır. Yüksek dozda ve konsantrasyonda kullanılmaz. Hiçbir hastalığın kötüleşmesine yol açmadığı için ayrıntılı incelemelere genellikle başvurulmaz.

Ozon tedavisi nasıl uygulanır?

Bir çok hastalığa göre farklı uygulanma biçimleri vardır.

Bunlar:

• Sistemik Uygulama: Damar yoluyla alınan kan ozon ile zenginleştirilip tekrar vücüda verilir.
  • Eklem içi yada eklem çevresi uygulaması: Ortopedide kullandığımız yöntemdir.
  • Sindirim sistemi sorunları olan hastalarda makattan uygulama
  • Açık yarası olan hastalalarda ozon çadırı kurarak direk uygulama yapılabilir.

Ozon tedavisi hangi eklem hastalıklarında uygulanır?

Eklem rahatsızlıklarında erken ve orta derece kireçleme bulunan her ekleme uygulanabilir. İleri derece kireçlemelerde doğru tedavi cerrahidir. Eğer hastanın yaşı yada tıbbi durumu cerrahiye elverişli değilse ozon tedavisi ileri eklem kireçlemesinde uygulanabilir.

Ozon tedavisi ekleme nasıl uygulanır?

Eklem sorunlarında ozon tedavisi eklem içine yada eklem çevresine uygulanır. Her hafta 10-15 ml gaz belli bir konsantrasyonda eklem içine en az 8 seans basit bir iğne yardımı ile enjekte edilir.

Eklem kireçlemesinde ozon tedavisi hakkında bilimsel veriler nasıldır?

Eklem kireçlemesi olan hastalarda yapılan çalışmalarda ağrı kontrolü sağladığı, hayat kalitesini yükselttiği ve protez ihtiyacını geciktirdiği ortaya konmuştur. Bu tedavi kesinlikle kireçleme hastalığını tamamiyle ortadan kaldırmaz.

PRP uygulaması ile kıyaslaması var mıdır?

Yapılan yayınlarda PRP ile ozon tedavisinin birlikte uygulanması oldukça mantıklı olduğu ve ağrı kontrolünü arttırdığı yönündedir. Kıyas etmek yerini güçlerini birleştirilmesi daha mantıklı bir yoldur.

Ozon tedavisinin yan etkileri nelerdir?

Yanlışlıklar solunum yolu ile alınır ise göz yanması, öksürük, kusma ve hafif baş ağrısı oluşabilir. Bazı hastalarda tedavi sonrasında kısa sürede geçen grip benzeri bulgular oluşabilir.