Omuz Sıkışması Nedir?

Omuz ağrılarının en sık nedenleri arasındadır. Omuz etrafındaki kas yada bursa dokusunun kemik ile sıkışması ile oluşur.

Omuz Sıkışması Neden Olur?

Baş üzeri tekrarlanan hareketler sıkışma sendromunun oluşması için riskli hareketlerdir. Örneğin; boyama yapma, ağır kaldırma, yüzme gibi… Kemikte tendonu sıkıştıracak şekilde çıkıntının olması bu hastalığı kolaylaştıracaktır.

Omuz Sıkışmasının Bulguları Nelerdir?

Günlük aktiviteleri etkileyen, uzun süreli ağrılara neden olur. Özellikle kolu arkaya almada ve yukarıya birsey asma yada koyma harekeri ile ağrı oluşur.

Omuz Sıkışması Teşhisi Nasıl Konur?

Hastanın şikayetleri ve fizik muayene bulguları büyük ölçüde tanıyı koydurur. Röntgen omuz kreçlemesini ve kemik çıkıntı olup olmadığı konusunda bilgi verecektir.

Omuz Sıkışması Nasıl Geçer?

Nasıl tedavi olur? Öncelikle antienflamatuar ilaçlar ve soğuk uygulama yapılır. Tekrarlayan baş üstü hareketlerden kaçınmak gerekir. Bunlar büyük ölçüde şiayetleri azaltacaktır. 2-3 hafta uygulama sonrasında şikayetler geçmez ise kortizon enjeksiyonu uygulanabilir. Bu tedaviye de yanıt alınamaz ise omuz MR’ı ile omuz kas yırtılması (rotator tendon yırtılması) olup olmadığı kontrol edilmelidir. Eğer omuz yırtığı yok ise fizik tedavi uygulanmalıdır. 4-6 ay tüm tedavilere rağmen şikayetleri geçmeyen hastaya cerrahi planlanabilir.

Omuz sıkışmasında cerrahi tedavi ile ne yapılır ve nasıl yapılır?

Omuz kasını sıkışmasına yol açan yumuşak doku temizlenir. Gerekli durumlarda kemik doku düzeltilerek kasın çalışma alanı genişletilir. Bu işlemler artroskopik olarak yani kapalı yöntem ile yapılır.Ameliyat sonrası kısa bir süreliğine kolunuz bir kol askılığına alınır. Bu erken iyileşmeyi sağlayacaktır. Kol askısı egzersiz ve kolunuzu kullanmaya başlayınca çıkarılır.Doktorunuz tedavi sürecine katkı sağlayacak uygun programı size sunacak ve programa uymanız beklenecektir.Program tedavinizin erken olumlu yanıt vermesini sağlayacaktır.

Omuz sıkışmasında cerrahi tedavi fiyatı nedir?

Omuz sıkışmasında kapalı cerrahi tedavi yapılacak işleme, hastanın risk faktörlerine ve hastanenin durumuna göre değişiklik göstermektedir. A grubu hastanelerde fiyatlar daha yüksektir.

Omuz sıkışması tedavi edilmez ise ne olur?

Uygun şekilde tedavi edilmeyen hastalarda bursada ve rotator manşet tendonunda enflamasyon başlar. Giderek tendon incelir ve yırtılabilir.