Omuz Protezi Nedir?

Omuz ekleminde yıpranan kıkırdak dokunun metalik parçalar ve yüzeyler ile değiştirilmesi Omuz protezi ile gerçekleştirilmektedir.

Hangi hastalıklarda kullanılır?

Omuz eklem kireçlemesinin ileri evresinde, omuz eklemi avasküler nekroz(kemik ölümü) hastalığında ve parçalı kırıklarda kullanılır.

Omuz protezinin tipleri var mıdır?

Yarım omuz protezleri eklem yüzeylerinin sadece birini değiştirdiğimiz protez tipleridir. Genellikle parçalı kırıklar sonrasında kullanılır. Eklem yüzeyinin her ikisi de değiştirildiğinde adı total eklem protezi olur. İhmal edilmiş kas yırtılmalarında daha özel bir protez olan ters omuz protezi kullanılır.

Ameliyatı ne kadar sürer?

Ameliyat süresi yaklaşık 1.5 saat kadardır. Ameliyat sonrasındaki gün egzersizlere başlanır. Hasta 4 hafta kol bandajı kullanır. Hareketler yapılan kontroller neticesinde arttırılır.

Ameliyat Sonrası hasta normal hayatına dönebilir mi?

Omuz eklemi çok özel bir eklemdir. Bu eklemin çevre kas ve bağların durumu protez ameliyatını doğrudan etkiler. Omuz eklemi kaslarında yıpranma ve yırtık yok ise, ameliyat öncesi hareket kısıtlılığı yok ise hastalar büyük oranda kendi işerini rahatlıkla yapabilirler. Fakat eklem hareket açıklığı normal bir omuz kadar iyi olmayacaktır.

RESİM: Omuz kireçlemesi nedeniyle 2 kez artroskopik cerrahi yapılan hastaya total omuz protezi uyguladım. Hasta omuz hareketlerini normale yakın yapabilmektedir. (kendi arşivimden)

Ameliyatından sonrası fizik tedavi gerekli midir?

Ameliyat sonrasındaki gün rehabilitasyon başlanır. Her hastaya gerek duymasak bile özellikle daha önce cerrahi geçirmiş hastalarda gerekli olabilir.