Omuz Kireçlenmesi Nedir?

Omuz kireçlenmesi,Kalça ve diz ekleminde olduğu gibi omuz eklemindeki kıkırdak dokunun tamamiyle kaybolması ile oluşan hastalıktır. Yük taşıyan eklem olmadığı için kalça ve diz kireçlemelerinden daha az görülür.

Omuz kireçlemesi nasıl oluşur?

Eklemi oluşturan kemik dokunun üzeri kıkırdak ile kaplıdır. Kıkırdak dokuda önce çatlaklar oluşur. Eklem yüzeyinin pürüzsüz hali bozulur ve sonucunda eklem kayganlığı azalır. İleri olgularda hasta eklemde sürtünme sesi duyar.

Omuz kireçlemesinin bulguları nelerdir?

En önemli bulgusu ağrıdır. Giderek şiddeti artar ve hareketleri kısıtlanmaya başlar. Özellikle hareket sonrasında ağrı şiddetlenir. Eklemden sürtünme sesi duyabilir. Hastaların gece bile ağrıları olabilir.

Omuz kireçlemesi neden oluşur?

Omuza gelen darbe sonucunda çıkan yada kırık oluşmuş eklemde kireçleme görülebilir. Bu hastalar genellikle daha genç yaştalardır. Genellikle 50 yaş üzeri olgularda nedeni bilinmemekle birlikte genetik alt yapının rol oynadığı düşünülmektedir. Omuz kas yırtığı bulup tedavi edilmeyen hastalarda son evrede omuz eklem kireçlemesi görülür.

Omuz kireçlenmesi tanısı nasıl konur?

Hastanın hikayesi ve şikayetleri önemlidir. Fizik muayene bulguları önemli ölçüde tanıya görürür. Öncelikle röntgen çekilir. Yeterli olmadığında MR bize tanıyı koymamızı sağlar.

Omuz kireçlenmesi nasıl tedavi edilir?

Omuz kireçlemesinin erken evrelerinde dinlendirme, ağrı kesici ilaç kullanımı, fizik tedavi ve egzersiz uygulanabilir. Soğuk uygulama ve kıkırdak besleyici gıda takviyeleri (glukozamin, tip 2 kollojen yada kollajen hidrolizat) kullanılabilir. İleri evresinde cerrahi müdahale gereklidir.

Omuz kireçlemesi cerrahi tedavileri nelerdir?

Omuz kireçlemesi sırasında oluşan kemik çıkıntılar ağrıya neden olabilir. Bu hastalarda bu kemik çıkıntıları temizlemek hastanın şikayetlerini azaltabilir. Kısıtlı kullanımı vardır. Çünkü hastalık giderek ilerler ve tekrar cerrahi müdahaleye ihtiyaç duyulur. İleri evredeki hastalarda uygulanan diğer bir cerrahi yöntem omuz protezleridir.