Omuz Ağrısı

Omuz ağrısı ; diz ve bel ağrılarından sonra en sık doktora başvuru nedenleri arasındadır. Omuz eklemi çok çeşitli yönlere hareket imkanı verir. Bu nedenle yaralanmalara daha açıktır. Her yaş grubundan hasta ile karşılaşmak ile birlikte omuz hastalıkları genç erişkin ve yaşlılarda daha sık izlenmektedir.

Omuz ağrısı her yaş grubunda oldukça yaygın bir şikayettir. Farklı yaş gruplarında farklı problemler ortaya çıkarak omuz ağrısına neden olabilir. Yaşlandıkça dokularımız değişir. Çocuk yaşlarda genellikle darbe, yaralanma, zedelenme benzeri nedenlerden dolayı omuz ağrıları görülür.  Oysa ilerleyen yaşlarda, omuz ağrıları daha çok yıpranmaya bağlı olarak gelişir. Bu yıpranma mutlaka omuzun çok fazla kullanılmasından dolayı oluşmaz. Yaşamın doğal akışındaki, normal omuz hareketleri de yıpranmaya neden olabilir.

Omuz Ağrısı Neden Olur?

Omuz ağrısı nedenlerini omuz içi nedenler ve omuz dışı nedenler olarak ikiye ayırabiliriz. Omuz içi nedenler omuz eklemini oluşturak kas, tendon, kemik ve eklemi ilgilendiren nedenlerdir. Omuz aşırı kullanım(overuse) yaralanmaları, omuz sıkışma sendromu, omuz rotator tendon yırtıkları, bursit, kalsifik tendinit, donuk omuz, tekrarlayan omuz çıkıkları, omuz eklem enfeksiyonları, omuz çevresi kırıkları bu bölüm içinde sayılabilir. Omuz eklem dışı nedenler arasında boyun kaynaklı sorunlar, sinir sıkışmaları, yuşak doku enfeksiyonları ve akciğer hastalıkları sayılabilir. Bunların içinde en sık gördüğümüz boyun sorunlarıdır.

Sol Omuz Ağrısının önemi nedir?

Özellikle kalp rahatsızlıklarının sol kola doğru yayılım göstermesi nedeniyle toplumda sol taraf ağrıları üzerine özel bir hassasiyet olmaktadır. Kalp rahatsızlığı ile omuz ağrısını ayırt etmek oldukça kolaydır. Omuz ağrıları genellikle hareket ile artar ve uzun süreli ağrılar olup kalp rahatsızlık ağrıları devamlı olan ve kısa süren ağrılarıdr. Omuz ve Boyun AğrısıBoyun sorunları omuz üzerinden tüm kola yayılan ağrılara neden olabilir. Bu iki ağrı birbirine karışabilir ve bazı durumlarda ayrıntılı muayeneye rağmen doğru tanı koyulamayabilir. Bu durumda görüntüleme yöntemleri çok büyük önem kazanır.

Omuz Ağrılarında Hangi tedaviler uygulanır?

Tedaviye karar vermeden önce doğru tanıyı koymak gerekir. Tedavi seçenekleri arasında soğuk uygulama, anti enflamatuar ilaçlar, kortizon enjeksiyonu, fizik tedavi, PRP uygulaması, kinesiotaping ve cerrahi tadavi bulunmaktadır.

Omuz Ağrılarına Hangi Bölüm Bakar?

Omuz ekleminin cerrahilerini de yapan ve bu ekleme hakim olan ortopedi uzmanlarının alanıdır. Doğru tanı konulduktan sonra başka bölümlerden yardım istenebilir.