Kırık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kemik Kırık Tedavisi günümüz tıp çerçevesinde çeşitli yöntemlerle yapılabilmektedir. Bazen basit burkulmalarda bazen ise ciddi travmalar sonucu (trafik kazaları, yüksekten düşme) ölümcül sonuçları olabilen kırıklar bu sitede özetlenmeyecek kadar çeşitlidir. Bu çeşitli kırıkların tedavisi de hastanın yaşı, genel durumu, yumuşak doku yaralanma derecesine göre değişiklik göstermektedir. Kırık tedavisinde kullandığımız araçlar bandaj ve askılar gibi basit yöntemlerden alçıya ve ameliyatlarda kullandığımız ortopedik implantlara uzanan geniş bir yelpazeye yayılır. Bu ortopedik implantların çok çeşitli biyomekanik özellikleri bulunmakta olup her geçen gün teknolojik değişimlere uğrayarak çeşitlilikleri artmaktadır.

Kırık tedavisindeki ana amaç çevresindeki eklemlerin fonksiyonlarını koruyarak kırığın kaynamasını sağlamaktır. Kaynamış ama hareket kabiliyetini kaybetmiş bir uzvun ciddi oranda fonksiyonları azalacaktır. Bu nedenle çağdaş kırık tedavisinde cerrahi tedaviye doğru yönelim mevcuttur. Hastaya en kısa sürede cerrahi uygulanarak hızlıca rehabilite ederek eklem hareketlerini ve kas gücünü geri kazanmak günümüzün tedavi anlayışıdır. Bu nedenle kırık tedavisine hastanın durumu izin veriyor ise  24-48 saat içinde başlanması çok önemlidir.

Çalıştığım kurumda ameliyathane 7/24 hizmet vermekte olup hastaların tedavisine kısa sürede başlanmaktadır. İletişim numaralarından bağlantıya geçebilirsiniz.