Kalsifik Tendinit nedir?

Kalsiumun omuz kası içinde birikmesi ile oluşan ağrılı bir omuz hastalığıdır.

Kalsifik tendinit neden oluşur?

Nedeni tam olarak bilinmemektedir. Darbe sonucunda ortaya çıkmamaktadır. Genellikle 30-50 yaş grubu arasındaki erişkinlerde görülür.

Kalsifik tendinitin bulguları nelerdir?

Bu hastalığın en belirgin özelliği şiddetli ağrıdır. Donuk omuz hastalığı ile birlikte en şiddetli omuz ağrıları bu iki hastalıkta görülür.

Kalsifik tendinit hastalığında ağrı nasıl oluşur?

Omuz kasının içinde birikmeye başlayan kalsiyum tendon içindeki basıncı arttırır. Bununla birlikte sıkışma bulgularının oluşmasını sağlar. Kalsiyumun kimyasal etkisi de ağrı oluşumunda payı vardır.

Kalsifik tendinit hastalığı nasıl ortaya çıkar?

Akut(ani başlangıçlı) ve kronik(uzun süreli) olarak iki şekilde görülebilir. Aniden şiddetli başlayan hastalar genellikle rezorpsiyon(çözülme) dönemindedir. Uzun süreden beri ağrısı olup ani ağrı artışları olan hastalar genellikle formasyon(oluşum) dönemindedir.

Kalsifik tendinit hastalığının seyri nasıldır?

Kendini sınırlayan bir hastalıktır. Yani kendiliğinden zaman içinde iyileşir. Fakat bu zaman dilimi 5-10 yılı bulabilir.

Kalsifik tendinit hastalığında tedavi nasıl yapılır?

Öncelikle ameliyat dışı yöntemler ön plandadır. Anti-enflamatuar (ağrı kesici) ilaçlar, fizik tedavi ağrıyı azaltmak için bize yardımcıdır. Bu tedavilerden yanıt görmeyen hastalara kortizon iğnesi uygulanabilir. Kortizon enflamasyonu azaltarak ağrıyı azaltır. Formasyon(oluşum) fazında bulunan hastalara şok dalga tedavisi (ESWT) uygulanabilir. Bunlara rağman şikayetleri geçmeyen hastalarda cerrahi yöntemler uygulanmalıdır.

Kalsifik tendinit hastalığında cerrahi tedavi yöntemleri nelerdir?

– İğneleme ve yıkama: Kalın iğne kullanılarak kalsiyum birikimleri kırılarak temizlenir ve yıkanarak çıkarılır. Bu işlem genellikle çözülme döneminde uygulanır.

– Artroskopik(kapalı cerrahi) yada açık cerrahi; uygulanarak kalsiyum birikimleri çıkarılır.

Kalsifik tendinit cerrahi tedavisi sonrasında takip nasıl yapılır?

Kalsifik tendinite eşlik eden omuz kas yırtığı yok ise hızlıca harekete başlanır. Kas yırtığı var ise yırtığın tipine ve onarımına göre hareketlere başlama zamanı belirlenir.