Baldır Kemiği Nerede Bulunur? Özellikleri Nelerdir?

Baldır kemiği,Ayak bileği ile diz arasında bulunan asıl yük taşıyan ana kemiktir. Baldır bölgesinde daha ince olan ve yük taşımayan fibula adında bir kemik daha bulunur. Tibia kemiğinin ön bölümünde kas doku bulunmadığı için cilt altında kemik hissedilebilir.   Yumaşak doku örtüsü zayıftır.

Kırıkları Nasıl Oluşur?

Genellikle trafik kazası, yüksekten düşme, motorsiklet yaralanmaları ve ateşli silah yaralanmaları gibi yüksek anerjili yaralanmalar ile oluşur. Daha önce bahsettiğim baldırın ön bölümünde kas dokunun azlığı nedeniyle oluşan yaralanmalar açık kırık halinde olabilir. Açık kırık, cilt bütünlüğünün bozularak kırığın dışortam ile temasa geçmesidir. Açık kırığın önemi bu tip yaralanmalara damar-sinir yaralanmalarının eklenebilmesi, acil cerrahinin gerektirmesi ve kaynamama sorunlarının daha sık görülmesidir.

Belirtileri Nelerdir?

Hastalar üzerine basamazlar, baldırda şekil bozukluğu, açık yaralanmalar görülmektedir. Tanıda geçikme olması oldukça zordur.

Nasıl Tedavi Edilir?

Bu kırıklar genellikle cerrahi olarak tedavi edilir. Yerinden oynamamış kırıklarda veya ameliyata alınması mümkün olmayan hastalarda alçı tedavisi yapılabilir. Bu tedavi biçimi tercih edilen bir yöntem değildir. Çağdaş yöntemler carrahi olarak sabitleme yapılıp hastayı hızlıca rehabilite etmektir.

Sonuçları Nasıldır?

Kapalı kırıklar uygun cerrahi yöntemler seçilmesi halinde 4ay-12ay arasında kaynaması beklenir. Açık kırıklar çok sorunludur ve sonuçları bir çok faktöre dayanır.

Resim 1: Tibia Kırıkları

Resim 2 : Tibia kırığının cerrahi tedavsine bir örnek.